سومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری

3rd International Conference on Challenges and New Solutions in Industrial Engineering, Management and Accounting


جهت استفاده از کلیه امکانات و ارسال نظر در خصوص هر مقاله لطفا در سامانه کاربران وارد شوید.

اطلاعات مقاله
عنوان : ارزیابی میزان رضایتمندی مراجعین از کیفیت خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی منتخب شهر کرمانشاه با استفاده از مدل سروکوال
موضوع : مهندسی صنایع
سایر نویسندگان : جناب آقای فرزاد امیری (نویسنده مسئول) ,جناب آقای نوید رفیعی ,سرکار خانم غزاله عزیزی
کد مقاله : confima3-08220831
ارائه دهنده : فرزاد امیری
متن چکیده : پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی مقطعی است که با کد اخلاق IR.KUMS.REC.1400.239 در تابستان 1400 بر روي 270 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی منتخب شهر کرمانشاه صورت گرفت. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه استاندارد سروکوال بود که کیفیت خدمات را در پنج بعد (عوامل فیزیکی یا ملموس، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی) مورد سنجش قرار داد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 27 و به کمک آمار توصیفی و آزمون هاي ویلکاکسون، مـن ویتنـی، ضریب همبستگی اسپیرمن و کروسکال والیس انجام گرفت. نتایج نشان داد که در تمامی ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات ارائه شده شکاف منفی کیفیت وجود داشت. بیشترین میانگین شکاف کیفیت در بعد فیزیکی یا ملموس و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد همدلی بود. بنابراین ضروری است برنامه ریزی های مؤثر در جهت کاهش شکاف کیفیت و ارتقای آن و نیز برآورده ساختن انتظارات مراجعه کنندگان از سوی مسئولین انجام پذیرد.
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !