سومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری

3rd International Conference on Challenges and New Solutions in Industrial Engineering, Management and Accounting


جهت استفاده از کلیه امکانات و ارسال نظر در خصوص هر مقاله لطفا در سامانه کاربران وارد شوید.

اطلاعات مقاله
عنوان : ارتباط بین آمیخته بازاریابی خدمات و ابعاد ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: شرکت پرشیا خودرو تهران)
موضوع : مدیریت
سایر نویسندگان : جناب آقای حسنعلی محمودی (نویسنده مسئول)
کد مقاله : confima3-08010807
ارائه دهنده : حسنعلی محمودی
متن چکیده : برند، نمادی است که مشخص می نماید خدمات یا محصولی خاص است و به وسیله آن، از سایر محصولات و خدمات موجود در بازار نسبت به رقبا متمایز می گردد. در واقع این برند شدن است که فعالیت های اقتصادی را رونق می بخشد و برندها ابزاری برای ارتقاء و پیشبرد ارزش افزوده محصولات می باشند. مطالعه پژوهشی حاضر، به بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی خدمات شامل (قیمت، محصول، مکان، تبلیغات، شواهد فیزیکی، فرآیندها و افراد) بر چهار مورد از ابعاد مربوط به ارزش ویژه برند شامل (کیفیت درک شده، وفاداری برند، آگاهی برند و تداعی برند) می پردازد. با توجه به اینکه برند شرکت یکی از مهم ترین دارایی های آن محسوب می شود، لذا در این تحقیق تلاش شده که مؤلفه های هر کدام از اجزای مدل ارزش ویژه برند شناسایی و رتبه بندی شود. روش تحقیق بر مبنای روش های توصیفی و همبستگی پایه گذاری شده و داده های مورد نیاز از طریق رویکرد تصادفی از فروشگاه های طرف قرارداد با شرکت پرشیا خودرو تهران و به کمک یک پرسشنامه معتبر جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دهنده یک رابطه قویاً مثبت و معنی دار بین ابعاد ارزش ویژه برند و آمیخته بازاریابی خدمات در فروشگاه های مورد تحقیق میباشد.
دکتر علی تقی نژاد
15:53:00 1401/08/19
با سلام و خسته نباشید، شما چگونه متوجه شدید توزیع داده ها نرمال است، آیا از نرمال بودن داده ها اطمینان حاصل کرده اید؟ چگونه؟ همچنین چگونه اجزای مدل ارزش برند رتبه بندی شد؟ چه مقدار از تغییرات متغییر وابسته تحت تاثیر متغییر مستقل است؟ چه میزان تحت تاثیر سایر عوامل می باشد؟ 18
حسنعلی محمودی
22:59:00 1401/08/19
با سلام و احترامrnضمن تشکر از حسن توجه شما،به استحضار می رساند که بررسی نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS امکانپذیر بوده که در پژوهش حاضر نیز انجام گرفت و از نرمال بودن داده ها اطمینان به دست آمد.rnاجزای مدل ارزش برند نیز بر مبنای دیدگاه دیوید آکر،شناسایی و بر اساس نتایج تحلیل آماری،رتبه بندی شد و در قسمت نتیجه گیری به طور کامل شرح داده شده است.rnمتغیر مستقل،متغیری است که شما آن را تغییر می دهید،در حالی که متغیر وابسته،متغیری است که به علت اعمال تغییرات در متغیر مستقل تغییر خواهد کرد.همچنین تغییرات ایجاد شده در متغیرهای وابسته به طور مستقیم از تغییرات متغیر مستقل تاثیر می پذیرند.rnدکتر حسنعلی محمودی 23
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !