سومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری

3rd International Conference on Challenges and New Solutions in Industrial Engineering, Management and Accounting


جهت استفاده از کلیه امکانات و ارسال نظر در خصوص هر مقاله لطفا در سامانه کاربران وارد شوید.

اطلاعات مقاله
عنوان : بررسی تأثیر اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت و وفاداری از برند رستوران‌ها در دوران کرونا (مورد مطالعه: اسنپ‌فود)
موضوع : مدیریت
سایر نویسندگان : جناب آقای امیرحسین قدس (نویسنده مسئول)
کد مقاله : confima3-07240711
ارائه دهنده : امیرحسین قدس
متن چکیده : اپلیکیشن‌های موبایل به‌عنوان شکل خاصی از تجارت الکترونیکی ظاهر شده‌اند که با صرفه‌جویی در زمان و تلاش، راحتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند. در روزهای همه‌گیری کرونا، مردم ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌های موبایل مخصوصاً برای سفارش غذا از رستوران‌ها و محافظت از خود در برابر کووید-19 استفاده کنند. اگرچه مطالعات قبلی بسیاری در مورد استفاده از اپلیکیشن موبایل انجام شده‌است، اما آنها پیشینه پذیرش اپلیکیشن موبایل را بررسی کرده‌اند. امروزه، مصرف‌کنندگان آنها را پذیرفته‌اند، اما نیاز به درک نتایج استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، به‌ویژه برای اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه (MFOA) وجود دارد. این پژوهش بررسی تأثیر اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت و وفاداری از برند رستوران‌ها در دوران کرونا را هدف گرفته است. به این منظور، با مطالعه پیشینه‌ی پژوهش‌های انجام شده، عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری از برند رستوران‌ها در حوزه اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه استخراج شده و بر مبنای آنها مدل معادلات ساختاری شکل گرفته است. جامعه آماری پژوهش را استفاده‌کنندگان از اپلیکیشن سفارش غذای اسنپ‌فود در ایران تشکیل داده‌اند که تعداد 209 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شده‌است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی-ال-اس انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که استفاده از اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت از اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه، رضایت از اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت از برند رستوران و همچنین رضایت از برند رستوران بر وفاداری از برند رستوران تاثیر می‌گذارد. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای صاحبان برند رستوران‌ها و توسعه‌دهندگان یا تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های سفارش غذای کشور فراهم می‌کند تا درک بهتری از تأثیر رضایت از اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت از برند بدست آورند تا جهت طراحی بهتر و تبلیغ محصولات خود و همچنین برآورده کردن بهتر نیازهای کاربران مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین با درک عمیق‌تر از رابطه رضایت از برند با وفاداری به برند، صاحبان رستوران‌ها می‌توانند در جهت بهبود عملکرد خود جهت جلب رضایت مشتریان اقدام نمایند.
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !
فایل ها
فایل های مقاله :
فایل مقاله (فرمت مورد تایید zip)
دانلود ارائه مقاله بررسی تأثیر اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت و وفاداری از برند رستوران‌ها در دوران کرونا (مورد مطالعه: اسنپ فود)
دانلود پاورپوینت مقاله بررسی تأثیر اپلیکیشن‌های سفارش غذای تلفن همراه بر رضایت و وفاداری از برند رستوران‌ها در دوران کرونا (مورد مطالعه: اسنپ فود)